(גד בירון, אתר YNET 6.1.2020)
שרשם כבר מכירות של למעלה מ-2 מיליון (!) מזגנים. 'שקט' היא מילת מפתח בהצלחה הפנומנלית של טורנדו, אבל בוודאי לא היחידה. יותר ויותר ישראלים שדורשים גם חדשנות טכנולוגית, גם אמינות מוצרית, גם שירות מהיר, וכמובן עיצוב עכשווי (מותאם אישית) – מגלים את הפתרונות המתקדמים של טורנדו. סל היתרונות הזה, במדינה חמה עם צריכת מזגנים גבוהה, עושה את ההבדל. עובדה, הישראלים עוברים לטורנדו. הסיפור מאחורי המזגן המושלם הבא שלכם
אפשר להניח שהיום עוד סיפור על הצלחה ישראלית מדהימה כבר לא יפתיע אתכם, ובכל זאת המספרים הבאים הם מעוררי התפעלות; ישראל היא אחת מהמדינות המפותחות בתחום מיזוג האוויר. ל-95% מבתי האב בישראל יש מזגן – שיעור חדירה מהגבוהים ביותר בעולם, כאשר הממוצע הוא – שימו לב – 3 מזגנים לכל בית אב. מחצית מהמזגנים הנרכשים בישראל הם החלפה של מזגנים ישנים, מה שאומר ש-50% מהמזגנים שנרכשים הם קנייה ראשונה (מזגן ראשון, ברוב המקרים לבית חדש או משופץ).
עכשיו מגיע הנתון המפתיע מכולם: יותר מ-2,000,000 מזגנים שנמכרו בישראל הם של "טורנדו", מותג חדש יחסית בזירה הפועל החל משנת 2007 (אך שייך לחברה הקיימת כבר 32 שנה בענף). כאשר מצליבים את הנתון הזה עם נתוני השוק הישראלי, מבינים שהמותג טורנדו, למעשה, כובש את שוק המזגנים הישראלי בשנים האחרונות. בשקט בשקט.
'שקט' היא מילת מפתח בהצלחה הפנומנלית של טורנדו, שמבטיחה (ומקיימת) לאורך כל הדרך פתרונות מיזוג אוויר שקטים להפליא (מרגישים אבל לא שומעים). לא פחות מ-50 פטנטים טכנולוגיים מאפשרים לטורנדו לעמוד בהתחייבות הזו,
ומסתבר שיש לה גם עוצמה שיווקית אדירה; הצרכן הישראלי שמפעיל את המזגן שלו ימים רבים בשנה במשך שעות ארוכות (מישהו אמר מדינה חמה?), גם בחורף, לא יכול להסתפק בפחות מיעילות גבוהה ושקט מוחלט, ובוחר בהמוניו, יותר ויותר, בפתרונות מיזוג האוויר היעילים והשקטים של טורנדו.
העובדה שפתרונות מיזוג האוויר של טורנדו הם גם חסכוניים במיוחד בצריכת החשמל, מספקת עוד הסבר לביקושים העצומים - טורנדו הוא מותג מיזוג האוויר הצומח ביותר בישראל.
סקר צרכנים שערך מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה ברבעון האחרון של שנת 2020 חושף עוד כמה מספרים שמאירים את המהפך השקט שהתחולל כאן בשנים האחרונות. הסקר מספק היום גם את העובדות שחשף מכון המחקר המוערך: יותר ישראלים תופסים את טורנדו כמותג שמעניק הכי הרבה שנות אחריות (7 שנים), ובכך מציגים תפיסת אמינות גבוהה של פתרונות טורנדו. גם תפיסת השירות של טורנדו (מחויבות לטכנאי תוך יום) היא גבוהה מאוד. שוב, שני עניינים חשובים ביותר במדינה חמה בה המזגנים עובדים כמעט ללא הרף.
32% מצרכני המזגנים בישראל (כולנו, בעצם) אומרים שנכון להיום פתרונות מיזוג האוויר של טורנדו הם המתקדמים ביותר, יותר מפי 2 לעומת מותגי המזגנים האחרים, שכאמור מאבדים מכוחם מול הצמיחה של טורנדו. עוד משהו מהותי שמשפיע על ההחלטה לרכוש מזגן שיעבוד לאורך זמן. ובנתון הזה מביעים הצרכנים גם את הפרשנות שלהם, ובעוצמה, למהפכה השקטה של טורנדו.
עוד נתון מרשים: רוב גדול מחשיב את פתרונות טורנדו כהכי מעוצבים (ראו מסגרת).
יכול להיות שכדי להבין את ההצלחה של טורנדו צריך לרדת עד פס הייצור. פתרונות מיזוג האוויר של טורנדו מיוצרים במפעלים רובוטיים מתקדמים, בתהליכים סופר-מדויקים, שמבטיחים שלמות לאורך זמן. עד כמה חשוב הדיוק "על המילימטר" בייצור מזגנים? ובכן, חיבור מדויק בין החלקים הפנימיים למעטפת המזגן (בפועל, המרכיב העיצובי) מבטיח שבעת פעולת המזגן לא תהיה תנועה ולו קלה של חלקים אלו, והם לא ירעישו אפילו קלות. יתרון זה הוא חלק משמעותי בהבטחת השקט. לא מדובר בפטנט או המצאה, אלא ב'ערך', שמתורגם לייצור קפדני ומושלם.
לפני שהפתרונות מגיעים לפס הייצור הרובוטי החדשני, הם מתוכננים ונבחנים במעבדות טורנדו. שם מתכננים את המדחסים העוצמתיים והאמינים (בטכנולוגיות אינוורטר ואחרות), שנדרשים לספק תפוקות יציבות במשך שעות רבות של עבודה, לעתים בתנאי מזג אוויר קיצוניים, בקיץ וגם בחורף. את יחידות השליטה והבקרה האלקטרוניות, שמאפשרות שליטה מושלמת בפעולת מערכת המיזוג באמצעות השלט-רחוק, והיום גם בחיבור לכלים דיגיטליים מתקדמים ואפליקציות (מזגני WiFi), ואת עשרות הרכיבים השונים שצריכים לעבוד יחד ולספק פתרון מושלם ואפקטיבי למיזוג אוויר.
מסתבר היום שטורנדו עושה לזירת מיזוג האוויר, את מה שעשתה יפן לתעשיית הרכב. על-פי אנלוגיה זו, היא מציגה מודלים חדשים של חשיבה, של חדשנות טכנולוגית פורצת דרך, של תפיסת איכות יוצאת דופן, של יעילות בתכנון ובייצור, ומעל לכל – של מוצר איכותי ואמין, ללא פשרות. התוצאות בהתאם.
מבחר הפתרונות של טורנדו כולל, כמובן, את כל הסוגים – מזגנים עיליים מפוצלים (המעבה בחוץ, המאייד בפנים), בהם סדרת SMART המעוטרת, מזגנים מולטי מפוצלים, מערכות מיזוג דירתיות מיני מרכזיות ומזגנים מסחריים. טורנדו מציעה פתרונות אינוורטר מתקדמים, פתרונות ON/OFF, ופתרונות VRF בסדרות שונות הנבדלות זו מזו בטכניקות השליטה ובתכונות שונות המובנות במערכת המיזוג. כלומר, לצרכן הפרטי והעסקי יש מגוון רחב מאוד של אפשרויות לבחירה.
מי שמבין במיזוג אוויר יודע שהבחירה היא קודם כל עניין של התאמה לחלל, למאפייני השימוש, ולשורת פרמטרים הקשורים למיקום המבנה המיועד למיזוג, גודל החלונות, כיווני אוויר (צפון, דרום וכד') ולאפשרויות ההתקנה.
כדי להבטיח התאמה מושלמת של הפתרון לצרכים של כל לקוח, פרטי או עסקי, וחוויה מושלמת, טורנדו מפעילה שירותי ייעוץ מקצועי (ללא תשלום).
כחברה שצמחה משיווק והתקנת מזגנים, בטורנדו מבינים היטב כי איכות השירות היא חלק בלתי נפרד, אם לא מרכזי, במוניטין, בביטחון בקנייה ובחוויית הלקוח, ולכן מבטיחים גם אחריות ארוכת טווח (עד 7 שנים!) וגם מענה מהיר-עד-נדיר לקריאות שירות – טכנאי תוך יום.
מערך השירות המתקדם של טורנדו מצויד במערכות ניהול ובקרה דיגיטליות, המאפשרות הן לאנשי המקצוע בשטח והן למי שאחראי על השירות ללקוח במטה, לדעת בדיוק מה קורה בכל רגע נתון, להעביר את המידע המדויק בזמן, ולוודא שהכל מתנהל כשורה, עד לשביעות רצון מלאה של הלקוח.
מכלול היתרונות, בטכנולוגיה ובשירות, הפכו את טורנדו למותג המזגנים הצומח בישראל, עם שיעור העדפה שהולך וגובר משנה לשנה, שהתמקם כבר בצמרת המובילה של הענף. אפשר כבר לומר שטורנדו הוא המזגן של ישראל. ככל הנראה, גם המזגן המושלם הבא שלכם.
בסקר הצרכנים של מכון גיאוקרטוגרפיה מקבלים מזגני טורנדו את הציון הגבוה ביותר בתחום העיצוב. בכך מצטרפים הישראלים לפורום העיצוב הבינלאומי (IF) שהעניק לסדרת מזגני טורנדו SMART, את פרס העיצוב היוקרתיIF Design Award. אין מחמאות גדולות יותר למהפכה שמובילה טורנדו בעיצוב פתרונות מיזוג אוויר. הפרס ניתן על הנראות המודרנית שמשתלבת בכל סגנון, ועל הדיוק והייצור הקפדני והירידה לפרטים – כל אלה מבטיחים שהמזגן ייראה טוב לאורך שנים.
ומכאן, טורנדו מובילה מהפיכה עיצובית בעולם מיזוג האוויר. בין החידושים העיצוביים של טורנדו בולט הרעיון החדשני (איך לא חשבו על זה קודם?) של יחידה עילית עם גוף שחור מט וחזית מראה או גוף לבן מט וחזית Off-White. כן, היום אתם יכולים לבחור בין מזגן בצבע לבן או שנהב המסורתיים, לבין מזגן שחור אופנתי.