חיפוש

שיהיה כאן שקט (דור המזגנים השקטים)

איש עם זקט מכוון אצבע לפה כדי לסמן שקט

פעם, בתקופה של מזגני החלון, המזגן היה הדבר הכי רועש בבית. אבל זה היה באמת מזמן ומזגני החלון עברו מן העולם, תודה לאל.


אחר כך הגיעו המזגנים המפוצלים שהוציאו את יחידת המעבה - עם המדחס, המשאבה והמאוורר המרעישים - אל מחוץ לחדר. מיזוג האוויר בבית אכן הפך שקט יותר אבל עדיין היינו שומעים את הרעש המטריד של היחידה הפנימית עם המפוח שמזרים אוויר ממוזג לחדר.

 

כשהגיעו המזגנים המיני מרכזיים, נשמו חובבי השקט לרווחה. שתי היחידות הבסיסיות של המזגן – המעבה והמאייד – עברו יחד אל מחוץ לחלל הבית והזרימו אוויר שקט בתעלות האוורור ישירות לחדר. זו הייתה קפיצת מדרגה גדולה בתחום המזגנים השקטים. אף יחידה מכנית המפיקה רעש לא הייתה בחדרים ורק אוושת הזרימה של האויר נשמעה חרישית בחדר.


ואז הגיע מזגן אינוורטר.

מאותו רגע כל מה שידענו על מזגן שקט – קיבל פרופורציות חדשות לחלוטין.

האינוורטר חולל "מהפיכה  שקטה" בעולם מיזוג האוויר, משום שהוא שינה לחלוטין את הדרך בה המזגן פועל. עד אז, כל המזגנים פעלו באופן דומה: המדחס – לב המערכת – היה עובד בשיטת ON/OFF כלומר הוא היה מקבל פקודה להיכנס לעבודה ומייד עובד במלוא התפוקה (100%)  עד שקיבל פקודה להפסיק. צורת עבודה זו יצרה מצב בעייתי בהיבט של רעש, מכמה סיבות: רגע הכניסה לעבודה היה רועש בגלל הכניסה לעבודה של החלקים המכניים, המדחס עצמו עבד בשיא התפוקה שלו, מה שיצר רעש מיכני גבוה ורצוף, וגם הפסקת העבודה לוותה ברעש ורעידות עקב  השינוי הפתאומי בתנועה המכנית.

 

טכנולוגיית האינוורטר עשתה מהפיכה משמעותית בשיטת העבודה של המדחס. היא אפשרה  למדחס לעבוד באופן רציף, ללא הפסקה, תוך שהוא משנה את התפוקה שלו בהתאם לצורך.   מערכת הבקרה האלקטרונית מווסתת את העוצמה שהמדחס מפיק בכל רגע נתון והתפוקה המשתנית מאפשרת למזגן לשמור על טמפרטורה קבועה ויציבה באופן רציף ושקט ביותר.
ברגע שהטמפרטורה בחדר מגיעה לרמה המבוקשת, המדחס ממשיך לעבוד אבל עושה זאת בתפוקה נמוכה יותר כדי לשמור על טמפרטורה קבועה ויציבה לאורך זמן. אין כניסות ויציאות של מדחס שעובד בעוצמה מלאה, אין רעידות מכניות בגלל הפעלה והפסקה ומרמת הרעש הופכת לנמוכה ביותר עד בלתי נשמעת כלל.

 

לאחרונה החלה חברת טורנדו ליישם את טכנולוגיית האינוורטר לא רק ביחידות החיצוניות בהן מותקן המדחס, אלא גם ביחידה הפנימית של מזגנים עיליים. מנוע המפוח, אותו מאוורר שמזרים את האוויר לחדר, מתחדש גם הוא במנוע אינוורטר שמאפשר לו להסתובב ממש לאט. בזכות מהירות הסיבוב הנמוכה מגיעים מזגנים אלו לרמות שקט שלא ניתן היה להשיגן עד היום במזגנים עיליים.

 

אגב, המזגנים החדשים בטכנולוגיית האינוורטר לא רק שקטים מאוד אלא גם יעילים יותר ולכן חסכוניים מאוד בחשמל.

ניתן לומר, שבשקט בשקט, עושה הטכנולוגיה בכל פעם צעד נוסף למען השקט שלנו, תרתי משמע. מעניין מה תהייה פריצת הדרך הבאה.

רכישת מזגן
שירות לקוחות