חיפוש

מהי טכנולוגיית אינוורטר וכיצד היא חוסכת את צריכת החשמל?

מזגני inverter הפכו בשנים האחרונות לשם החם בתחום מיזוג האוויר, וכל מי שמתעניין ברכישת והתקנת מזגן לא יכול שלא להתקל בהמלצה על מזגני inverter. מה עומד מאחורי המילה האחרונה בתחום מיזוג האוויר? במה מזגן inverter שונה מהמזגן המוכר לנו ואיך הטכנולוגיה שלו מאפשרת לנו לחסוך בצריכת החשמל?

מהירות משתנה 

במזגנים הרגילים העובדים על טכנולוגיית ON/OFF המדחס עובד בתפוקה קבועה ויש לו שני מצבים בלבד: עובד או כבוי. עם הדלקת המזגן המנוע משתמש בכמות קבועה של אנרגיה וברגע שהוא מגיע לטמפרטורה הרצויה הוא כבה, וכאשר החדר מתחמם המזגן חוזר לפעול וחוזר חלילה.

טכנולוגיית האינוורטר היא מתקדמת יותר ופועלת על מדחס בעל מהירות משתנה, שפועל באופן תמידי אך משנה את מהירותו בהתאם לטמפרטורה בחדר. ההספק שלו יכול לנוע בין 100% כאשר הוא נדרש לקרר או לחמם, ל - 10% כאשר הסביבה הגיעה לטמפרטורה רצויה, מה שמאפשר לו שמירה על טמפרטורה קבועה תוך שימוש מופחת באנרגיה.

מה זה מזגן אינוורטר?

היתרון הגדול והמשמעותי של מזגן inverter מופיע כבר בשמו - פירוש השם Inverter (ממיר) מתייחס לתהליך הפעולה של מנוע inverter בו ממירים זרם חילופין (AC) לזרם ישר (DC). באמצעות המרה זו ניתן לווסת את ההספק החשמלי או התדר של רכיבי מערכת המיזוג ולשלוט על תפוקת המזגן ותצרוכת החשמל.

מה זה אינוורטר בעצם? לפני הכול, חיסכון משמעותי של עד 50% בצריכת החשמל של מזגן אינוורטר שנגרם כתוצאה מכך שהמזגן אינו עובד בתפוקה מלאה אלא בתפוקה יחסית (לפי דרישות החדר) ולכן צורך פחות חשמל. סיבה נוספת לחסכון בחשמל נובעת מכך שהמנוע בטכנולוגיית האינוורטר עובד באופן רציף ואינו מותנע מחדש בכל פעם, פעולה הצורכת חשמל רב באופן יחסי. החל משנת 2024 תאומץ בישראל באופן מלא התקינה האירופאית למזגנים וכל המזגנים בישראל יהיו בתו תקן אירופאי ובטכנולוגיית האינוורטר.

מזגן אינוורטר שחור של טורנדו

כיצד פועל מזגן אינוורטר?

בטכנולוגית On/Off הקיימת במזגנים ישנים יותר, המזגן עובד במלוא תפוקתו (100% תפוקה) עד שהטמפרטורה בחדר מגיעה לטמפרטורה הרצויה ואז מכבה המזגן את פעולתו ומחדש אותה שנית כאשר הטמפרטורה בחדר משתנה.

מזגני Inverter הם בעלי מנוע חכם היודע להתאים את הפעולה של מיזוג אוויר לתנאים בחדר הממוזג (לפי מספר האנשים, הטמפרטורה בחדר וכו') ולכן אינו עובד במלוא התפוקה, כמו המזגן הרגיל, אלא בתפוקה משתנה בהתאם לתנאים המשתנים בחדר. הדבר מתאפשר בזכות מדחסים הפועלים על זרם ישר (DC) במקום על זרם חילופין (AC). מערכת הבקרה האלקטרונית מווסתת את העוצמה שהמדחס מפיק בכל רגע נתון ומאפשרת למזגן לשמור על טמפרטורה קבועה ויציבה באופן רציף ושקט.

איך זה עובד בפועל? ברגע שמפעילים את המזגן, המדחס פועל במלוא העוצמה כדי לקרר או לחמם את החדר. ברגע שהטמפרטורה בחדר מגיעה לרמה המבוקשת, המדחס ממשיך לעבוד בתפוקה נמוכה יותר כדי לשמור על טמפרטורה קבועה ויציבה לאורך זמן.

היתרונות המרכזיים של מזגני Inverter

המנוע החכם של האינוורטר מביא איתו, בנוסף לחסכון באנרגיה, גם רשימה ארוכה של תועלות שהעיקריות בניהם היא פעולה חרישית של המזגן ושמירה על טמפרטורה יציבה המונעת 'גלי קור' ו'גלי חום' שקיימים במזגנים הרגילים, שגורמים לנו להרגיש לעיתים בחימום שחם מידי עם מזגן אך קר מידי ללא המזגן. בנוסף, אם אתם סובלים מתחושת יובש באוויר, בשפתיים או בנשימה, בזמן חימום הבית, טכנולוגיית האינוורטר היא בדיוק בשבילכם כיוון שהיא מפחיתה באופן משמעותי את תחושת היובש ויוצרת אוויר נעים יותר.

חיסכון גם בתנאים קיצוניים של קור או חום

את השינויים המשמעותיים שעוברים על כדור הארץ כולנו מרגישים. משנה לשנה הופכים תנאי מזג האוויר לקיצוניים יותר, הבאים לידי ביטוי בטמפרטורות גבוהות מאוד בקיץ ובימים קפואים אפילו בחורף הישראלי. זה לא סוד שמזגני הדור הקודם מתקשים מאוד להתמודד עם ימי שרב קיצוני או טמפרטורות מקפיאות תחת האפס. מזגני אינוורטר, לעומת זאת, שומרים על יעילותם גם בתנאי מזג אוויר קיצוניים והם פועלים נהדר בטמפרטורות לוהטות של עד 46 מעלות בקיץ ובתנאי קור קיצוניים של עד מינוס 15 מעלות בחורף.

מזגן אינוורטר - חסרונות

מכיוון שמדובר בטכנולוגיה חדשה ומתקדמת, עלות רכישתם והתקנתם של מזגני inverter גבוהה מעלותם של מזגנים רגילים. כאשר משווים מחירים של מזגני inverter עם מחירי מזגנים מדור קודם ההבדל נראה בבירור. אך גם אם רכישת מזגן inverter עולה מעט יותר ממזגני הדור הקודם, על אף החסרונות של מזגני אינוורטר תוך זמן קצר אתם עשויים להחזיר את ההפרש בזכות החיסכון הניכר בצריכת החשמל במזגן אינוורטר מידי חודש בחודשו. החיסכון לא תמיד נמדד רק בחשבון החשמל החודשי. בראיה לטווח ארוך רצוי לקחת בחשבון עלות התקנה מול הוצאות תחזוקה שוטפת לאורך זמן. מזגני inverter הידועים באמינותם, עשויים לחסוך בהוצאות תחזוקה בטווח הארוך.

האם לבחור באינוורטר או לא

תמיד עולה השאלה האם לבחור במזגן אינוורטר או רגיל, ישנם מספר סוגי מזגנים מומלצים, כמו המיני מרכזי, מזגן נייד או מזגן מולטי. אך מזגני inverter הם פופולריים מאד בזכות הטכנולוגיה החכמה שמתאימה את הטמפרטורה לחדר ולהפך. הימים בהם נאלצתם לשנות בעצמכם את הטמפרטורה על השלט שייכים להיסטוריה - מערכת האינוורטר תזהה עבורכם מתי יש לקרר או לחמם יותר, ותעשה זאת בעצמה. בנוסף, מדובר על טכנולוגיה ידידותית לסביבה, שקטה, מהירה, חסכונית, ועם תוחלת חיים ארוכה יותר.

הוסיפו לכך את העיצוב המרשים של מזגני האינוורטר החדשים, כמו, למשל, סדרות האינוורטר של טורנדו בשחור מט עם פנל מראה, וקיבלתם מזגן מהשורה הראשונה המוסיף טאץ' של שיק ייחודי ומעוצב לבית שלכם.

מתלבטים איזה מזגן טורנדו Inverter יתאים לכם? מוזמנים לפנות אלינו לייעוץ ללא עלות או התחייבות >>

רכישת מזגן
שירות לקוחות