חיפוש

פתרונות מיזוג אוויר – מה הכי מתאים לי?

איש נהנה ממזגן טורנדו בסלון

לכל חלל בבית, כמו לכל אדם, יש את פתרון מיזוג האוויר המתאים לו ביותר. וזה דורש דיוק. אז איך נבחר את הפתרון המתקדם הבא והמדויק שלנו? לפני הכל, חייבים להתחשב במספר קריטריונים: גודל השטח הממוזג, מיקום המזגן בחלל, רמת התפוקה, הטכנולוגיה, העלויות. אבל לפני הכל, כדאי שנכיר את האופציות הזמינות בשוק.

פתרונות מיזוג האוויר הפופולריים הקיימים כיום בשוק נכנסים תחת ההגדרה "מזגנים מפוצלים". בעברית זה אומר שלכל יחידה בבית מיזוג עצמאי משלה, ברמות שונות של שליטה. בואו נכיר את הפתרונות הנפוצים והמבוקשים:

מזגן עילי – הפתרון הנפוץ ביותר, קל במיוחד לתפעול. לכל חדר מזגן אחד ובו שליטה עצמאית על הטמפרטורה, העוצמה ועל יתר המנגנונים. בדרך כלל מזגן כזה יהיה קטן ושקט באופן יחסי, מיקום ההתקנה שלו גמיש והוא מתאים יותר לחללים קטנים ובינוניים. ויש לעילי הזה עוד יתרון: האפשרות לבחירת עיצוב מתוך מגוון רחב וגמיש.

מזגן מיני מרכזי – פתרון נפוץ מאוד אף הוא. מתאים יותר לדירה שלמה או לחלל המרכזי של הבית. התקנתו נעשית ביחידה פנימית המרוחקת מחדרי השינה (בד"כ מעל תקרה מונמכת בחדר האמבטיה) ותעלות מיזוג מוליכות את האוויר הקר לכל החדרים והחלל המרכזי של הבית. התקנה של מערכת מיזוג מיני מרכזית דורשת תכנון וביצוע ע"י מתקין מקצועי, שקיבלתם עליו המלצות. מיתרונותיה של מערכת זו, ניתן למנות פעולה שקטה והתקנה אסתטית – כל רכיבי המערכת מותקנים מעל תקרה מונמכת. על מנת לשלוט על טמפרטורות שונות בחדרים השונים, מומלץ להוסיף מערכת דמפרים – שהם מעין מגופים המותקנים בתעלות האוויר ומווסתים את ספיקתו, ומאפשרים לשמור על הטמפרטורה הרצויה בכל חדר.

מזגנים מבוססי טכנולוגיית אינוורטר – טכנולוגיה חדשנית ומתקדמת במיוחד, על בסיס טמפרטורה ועוצמה דינמיים. יכולה להופיע בסוגי מזגנים שונים: מזגן עילי בודד, מיני מרכזי בודד ומערכות מולטי. במזגן קלאסי ייצור הקור מבוצע לסירוגין. כאשר הטמפרטורה בחדר מעל למבוקשת, המזגן מייצר קור. בהגעה לטמפרטורה המבוקשת, ייצור הקור נפסק, וכשהחדר מתחמם המזגן מחדש את הייצור. המזגן פועל ב-100% תפוקה וכאשר מפסיק, האוויר בחדר מסתחרר בטמפרטורה של החדר, ללא קירור. בפועל, הטמפרטורה בחדר עולה ויורדת בתחום של 2-3 מעלות בהתאם לייצור הקור או הפסקתו הזמנית. באינוורטר, לעומת זאת, המזגן משנה את תפוקתו בהתאם לדרישה בכל נקודת זמן. בין היתרונות הבולטים בטכנולוגיה זו: חיסכון ניכר בחשמל וטמפרטורה יציבה בחדר.

מערכות מולטי ו-VRF BOX מערכת VRF מבוססת על יחידה אחת חיצונית הקשורה למספר יחידות פנימיות, אחת בכל חדר. היחידות הפנימיות יכולות להיות מסוגים שונים. במערכות אלו, המבוססות על טכנולוגיית האינוורטר (ולכן גם הן חסכוניות בחשמל), אנחנו מרוויחים ברמת החדר פעילות מזגן אינדיבידואלית, משל הותקן מזגן עצמאי בכל חדר.

מזגן נייד – פתרון קצת שונה המתאים לכל מי שמבקש, משלל סיבות, להימנע מהתקנות מסובכות הכוללות פתיחת תקרות, קידוחי קירות, התאמת נקודות חשמל ועוד. מדובר במזגן שיכול להתנייד בין חדרים ודירות ומתחבר לכל נקודת חשמל רגילה – ממש כמו הרבה מוצרי חשמל קטנים, ואינו מצריך שירות של מתקין. מזגן נייד, שעלותו נמוכה משל יתר הפתרונות, מתאים בעיקר למיזוג חדרים בהם השהות ארעית (בפרט לגרים בשכירות) - למרות שהוא תופס מקום.

לאחר שהכרתם את פתרונות המיזוג הפופולריים של טורנדו, הגיע הזמן לחשוב – איזה מזגן יתאים במיוחד לחלל שלכם? מומלץ לערוך סקר שוק ולבחור במזגן האיכותי, האמין והמשתלם ביותר עבורכם. בחירה נעימה.

רכישת מזגן
שירות לקוחות