חיפוש

איך לכוון את המזגן בחורף ולחסוך עלויות צריכת חשמל?

יד מחזיקה שלט של מזגן ולחוצת לכיוון של המזגן לחורף

מזגן הוא אחד המכשירים המשמעותיים בימי החורף הקרים של ישראל.
נקיטה באמצעים פשוטים יאפשרו לכם ליהנות ממזגן חסכוני ויעיל בצריכת אנרגיה.


1. בעת רכישת מזגן יש להתייחס לדירוג האנרגטי שלו.
דירוג אנרגטי מוגדר בסדר עולה מהנמוך (G) לגבוה (A)
ככל שהדירוג האנרגטי גבוה יותר, כך צריכת החשמל נמוכה יותר.
כאשר מדובר במזגנים מומלץ לרכוש ולהתקין מזגנים עם דירוג A. דירוג A מעיד על כך שהמזגן יעיל יותר וצורך פחות חשמל.


2. תחזוקה שוטפת וניקוי מסנני אוויר בתדירות גבוהה (מומלץ אחת לחודש), מונע סתימה של זרימת אוויר והכרחי לשמירה על המזגן לאורך זמן.
יש לשטוף את המסננים במים פושרים בניגוד לכיוון זרימת האוויר דרכם. רק לאחר שהמסננים יובשו, הם יוחזרו למקומם.


3. יש לוודא שאין חסימה והפרעה בזרימת האוויר הן ביחידה החיצונית והן ביחידה הפנימית, גם בכניסה וגם ביציאה. הדברים אמורים במיוחד ביחידה החיצונית: יש לוודא שניירות או ניילונים או כביסה לא נצמדו לחלק האחורי. כמו כן יש לוודא שאין צמחייה או רפפה צפופה מדי בפליטת האוויר. המכשולים הללו גורמים לירידה בספיקת האוויר המסתחרר ובעקבותיה נגרמת ירידה בביצועים תוך עליה בצריכת החשמל.


4. היות ואוויר חם קל בהשוואה לאוויר קר, יש לכוון את זרימת האוויר כלפי מטה. אין לכוון את זרימת האוויר החם כלפי אנשים. אוויר חם על אנשים ייבש אותם.


5. רובנו מכוונים את טמפרטורת המזגן ל25-30 מעלות.
הטמפרטורה המומלצת לחורף הינה בסדר גודל של 22 מעלות. עדיין ניתן להעלות או להוריד במעלה אחת או שתיים, בהתאם לנוחות האישית. זכרו, ככל שהטמפרטורה גבוהה יותר, האוויר יבש יותר ועלול לגרום להרגשה לא נעימה. ככל שהטמפרטורה הנדרשת גבוהה יותר, כך גם צריכת החשמל גבוהה יותר.


6. הגדרת פונקציות חכמות בשלט מאפשרות לשלוט בטמפרטורת החדר בצורה מבוקרת.
כך לדוגמא שימוש בפונקציית I FEEL המבוססת על חיישן שמותקן בתוך השלט, יודעת להתאים אוטומטית טמפרטורה מדויקת בהתאם למיקום שבו הונח השלט, בקרבת המשתמש.
דוגמא נוספת, כיוון טיימר בו אתם מגדירים מה הם השעות בהם תרצו שהמזגן יפעל/יכבה במהלך היום או בזמן השינה.


7. באזורים קרים במיוחד כמו: ירושלים, אריאל, צפת, רמת הגולן, הרי הגליל מצפה רמון, בהן הטמפרטורות בלילות יורדות לקרבת האפס ואף מתחתיו, היחידות החיצוניות יקפאו בטמפרטורות נמוכות מ 5-6 מעלות בחוץ. במצב של קיפאון, מזגנים רגילים יפסיקו לסירוגין את פעולת החימום על מנת להפשיר את הקרח. זו אינה תקלה אך בשורה התחתונה סביר להניח שלא ייווצר מספיק חימום. באזורים כאלו מומלץ מאד להתקין מזגנים בטכנולוגיית האינוורטר. מזגני האינוורטר מפיקים יותר חום מאשר רגילים באותם תנאים קשים. הם יאחרו לקפוא והתוצאה חימום מספיק גם בתנאים קשים. הם יעילים יותר וצורכים פחות חשמל בהשוואה למזגנים רגילים, גם בחורף וגם בקיץ. מזגני אינוורטר גם מקנים הרגשה נעימה יותר היות ואין תנודות טמפרטורה האופייניות למזגנים רגילים.

רכישת מזגן
שירות לקוחות