חיפוש

קניית מזגן עילי או מיני מרכזי? כל הטיפים

קניית מזגנים

מתלבטים איזה מזגן לקנות ? מזגן עילי בכל חדר או מיני מרכזי לכל הבית? שניהם מעולים, חסכוניים, חדשניים, אבל איזה מהם הכי מתאים לצרכים שלכם? בדקנו עבורכם את כל מה שחשוב לדעת כדי להחליט איזה מזגן כדאי לכם לקנות כדי ליהנות מאוויר נעים, שקט וחסכוני. בכל עונה

 

כדי שתוכלו לקבל החלטה איזה סוגי מזגנים מתאים לכם יותר, חשוב שתכירו את התכונות ואת היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם לעומת האחר. אז ככה:

מזגן עילי הוא מזגן המשמש בעיקר לחללים קטנים עד בינוניים כמו חדרי מגורים, סלון, מטבח וחללי משרדים או עסקים קטנים. המזגן העילי מורכב משתי יחידות: יחידת המדחס והמעבה, המותקנת מחוץ לבית ויחידת המאייד המותקנת על קיר בתוך החדר ומזרימה לחלל החדר את האוויר הקר או החם.


מזגן מיני מרכזי מתאים גם לדירות מגורים וגם לחללים גדולים מאוד. בניגוד למזגן העילי, שתי היחידות שלו (המעבה והמאייד) מותקנות יחד מחוץ לחלל הבית והן מזרימות את האוויר הממוזג באמצעות תעלות המנותבות מהמזגן לכל אחד מהחדרים בבית, עם פתחי יציאת אוויר לכל חדר או חלל.

רק אני והחדר שלי – קניית מזגן עילי החוסך בחשמל

כאשר מותקן מזגן עילי בכל חדר, ניתן להפעיל אותו בלבד ולמזג רק את החדר הספציפי, בלי קשר לשאר החדרים. לעומת זאת, כאשר מפעילים את המזגן המיני מרכזי, הוא ממזג את כל חדרי וחללי הדירה כך הזמן.

קחו, למשל, את חדרי השינה שלכם בלילות הקיץ הלוהטים: רבים ישנים כל הלילה עם מזגן דולק כדי להתגבר על הטמפרטורות הגבוהות והלחות המעיקה. זה ברור. אם יש לכם מזגן עילי בחדרי השינה מספיק להפעיל רק אותו וליהנות מלילות נעימים. מדוע צריך למזג את כל הבית כל הלילה?

מכאן כבר ברור מהו אחד היתרונות המרכזיים של בחירה במזגן עילי לכל חדר לעומת מזגן מיני מרכזי: צריכת החשמל. כמות האנרגיה הנדרשת למזגן עילי כדי למזג חדר אחד – חדר השינה או הסלון – קטנה באופן משמעותי מצריכת החשמל של מזגן מיני מרכזי, שהוא בעל תפוקה גדולה יותר.

גם אם רכשתם מזגן עילי מדגם חזק במיוחד לסלון ולמטבח, עדיין צריכת החשמל שלו לבד תהיה נמוכה משמעותית מצריכת החשמל של מזגן מיני מרכזי שממזג כל הזמן את כל חללי הדירה.

מיני מרכזי – גם עלות ההתקנה גבוהה יותר

יתרון נוסף בקניית מזגנים עיליים לעומת המיני מרכזי הוא עלות ההתקנה. כדי להתקין מזגן מיני מרכזי צריך לרשת את כל הבית בתעלות, דרכן זורם האוויר הממוזג לכל חדר. לצורך כך יש לבצע הנמכה של התקרה על מנת לייצר מקום למעבר התעלות מיחידת המזגן החיצונית עד לפתח יציאת האוויר בכל חדר בדירה. הנמכת התקרה מייקרת את ההתקנה ויכולה להוות לעיתים גם מכשול עיצובי או אדריכלי – תלוי במבנה הבית.
לעומת זאת, אם בבית שלכם יש כבר הכנה למזגן מיני מרכזי - עלות ההתקנה כבר לא יקרה משמעותית בהשוואה לעלות ההתקנה של מספר רב של מזגנים עיליים.

ויש עוד משהו שחשוב לדעת בנושא ההתקנה: במגדלי מגורים חדשים לא תמיד ניתן להתקין מזגן עילי בכל חדר כשהיחידה החיצונית מעבר לקיר. ישנן מרפסות שירות ייעודיות שרק בהן ניתן להתקין את היחידות החיצונית ומשם לנתב את הצנרת, לעיתים למרחק רב, אל היחידה הפנימית. התקנה זו יקרה יותר מהתקנה רגילה ולעיתים נדרשת הנמכת תקרה כמו במזגן מיני מרכזי, על מנת לשמור על מראה אסתטי.

5 מול 1 – מה יקר יותר ברכישה?

נניח שיש לנו דירת 5 חדרים ואנחנו רוצים לדעת מה יקר יותר בקנייה: חמישה מזגנים עיליים או מזגן מיני מרכזי אחד?
אם נבחר ב-5 מזגנים עיליים הרי שנדרש ל- 4 מזגנים קטנים לחדרי השינה ומזגן אחד חזק יותר לחלל הסלון והמטבח ששטחם עד 50 מ"ר.
בדקנו מחירים ממוצעים של מזגנים עיליים משלושת החברות המובילות בישראל:
אנשים רבים שמחפשים מזגן לחדר שינה בוחרים במזגן 1 כוח סוס שעולה בממוצע כ-1,700 ש"ח ( 6,800 ש"ח לארבעת החדרים).
לחלל הגדול יותר נצטרך מזגן בעל תפוקה של כ- 24,000 BTU, שמחירו הממוצע הוא כ- 3,500 ש"ח.
סה"כ עלות הרכישה של 5 מזגנים עיליים היא כ- 10,300 ש"ח.

לעומת זאת, מזגן מיני מרכזי המתאים לדירת 5 חדרים בשטח של כ-100 מ"ר צריך להיות בעל תפוקה של כ-50,000 BTU. עלות ממוצעת של מיני מרכזי כזה היא בסביבות 9,600 ש"ח.

מסקנה: עלות הרכישה היא לא הגורם המשמעותי בהחלטה איזה מזגן לקנות, והמזגן העילי מוביל בשיקולי עלויות ההתקנה וצריכת החשמל.

אז מתי כן מיני מרכזי?

למזגן מיני מרכזי יש בכל זאת מספר יתרונות:
ראשית, הוא מאפשר בלחיצת כפתור אחת למזג את כל הדירה מבלי להדליק מזגנים נפרדים בכל החדרים.
מזגן מיני מרכזי גם מפזר את האוויר באופן אחיד בכל החללים בבית ובכך מאפשר ליהנות ממיזוג אוויר איכותי ושקט.
מזגן מיני מרכזי מחברה ידועה הוא לרוב מזגן חזק מאוד, איכותי ואמין, המתאים במיוחד לאקלים החם של מדינתנו.
יתרון נוסף וחשוב של מזגן מיני מרכזי הוא בהיבט עיצוב הפנים של הבית: בעוד מזגן עילי מצריך לבחור לכל חדר מזגן בעל יחידה פנימית שלא תפגום בעיצובו, הרי שמזגן מיני מרכזי אינו בולט ואינו משפיע על הנראות של החדרים.
ואחרון חביב: כשמדובר במיזוג דירות במגדלי מגורים, קיימות הגבלות על מספר המזגנים שניתן להתקין בכל דירה, למשל בגלל מסתורי כביסה שמוקטנים כדי להגדיל את שטח הדירה. מזגן מיני מרכזי הוא המזגן האידיאלי לדירות אלו.

השורה התחתונה:

תלוי מה חשוב לכם יותר בקניית מזגן:
אם התקנה אלגנטית ונסתרת חשובה לכם יותר מצריכת החשמל החודשית – לכו על המיני מרכזי. הוא יבטיח לכם מיזוג איכותי ושקט לכל הבית בלחיצת כפתור אחת, ולא תצטרכו להתפשר על בחירת יחידה פנימית שתתאים לכל חדר.
לעומת זאת, אם אתם רוצים ליהנות מטמפרטורה שונה בכל חדר בהתאם לבקשתכם, ועל הדרך גם לחסוך הרבה מאוד כסף בהוצאות החשמל החודשיות – ההמלצה היא קניית מזגן עילי בכל חדר.

והכי חשוב: לפני שאתם מקבלים החלטה איזה מזגן לקנות, התייעצו עם מומחה מיזוג אוויר. של טורנדו, למשל. הוא יבחן את מכלול הנתונים של הבית ושלכם ויציג בפניכם את כל האפשרויות, היתרונות והחסרונות.
רק כך תוכלו לבצע קניית מזגן נכונה ומושכלת.

רכישת מזגן
שירות לקוחות