חיפוש

לתקן את המזגן או לקנות חדש?

אישה יושבת עם מניפה בגלל חום בסלון

הנה שאלה שעולה שוב ושוב כאשר המזגן מתקלקל: מה עדיף – לתקן או לקנות חדש?

באופן גורף אפשר לומר שאם עלות התיקון מתקרבת לעלות מזגן חדש (כולל התקנה) הרי שאין שאלה בכלל – קונים חדש.
נמחיש: נניח שהתקלה היא במדחס ויש צורך להחליפו. מחיר המדחס, כולל העבודה, מתקרב מאוד למחיר מזגן חדש וכאן השיקול הוא כזה: האם להחליף את המדחס ולחסוך מאות בודדות של שקלים או לנצל את ההזדמנות ותמורת אותו סכום להתקדם למזגן מדור חדש שבדרך כלל הוא שקט יותר, יעיל יותר וחסכוני בחשמל. ברוב המקרים עדיף לשדרג לחדש.
אגב, אם המזגן שהתקלקל הוא בן 7-9 שנים, אז עוד אפשר להתלבט בין שתי האופציות, אבל אם הוא "עתיק" יותר אז אין בכלל שאלה – נצלו את ההזדמנות, שדרגו למזגן חדש ואל תישארו עם מזגן ישן שבכל מקרה מועד לתקלות נוספות.

גם שיפוץ בבית הוא הזדמנות טובה להחליף מזגן בן 8-10 שנים, גם אם הוא עובד בסדר, וזאת משתי סיבות: האחת, עדיף להקדים את המאוחר. אתם בטח לא רוצים בעוד שנה או שנתיים לשבור שוב את הקירות כדי להתקין מזגן חדש כי המזגן הוותיק שלכם השיב את נשמתו לבוראו. סיבה נוספת היא שאם כבר משדרגים את הלוק של הבית, עדיף להתקין מזגן חדש ומעוצב, כמו, למשל, מזגן טורנדו עם פנל שחור מט או עם פנל מראה, מה שמוסיף יופי ויוקרה לחלל בו הוא מותקן.

מצב בעייתי נוסף בו שווה לשקול החלפה על פני תיקון, הוא במקרה של דליפת גז קטנה מאוד שלא מצליחים לאתר את מקורה. לא כולם יודעים זאת,  אבל מזגן תקין הוא מערכת סגורה שלא אמורים אף פעם למלא או להוסיף לה גז, אלא אם כן יש בה דליפה.
אם אתם נאלצים לקרוא לטכנאי שימלא לכם גז כל שנה – הרי שבמחיר כל המילויים עדיף לכם כבר לקנות מזגן חדש.

לבדיקת סוגי המזגנים של טורנדו לחצו כאן >>

אם אלה המצבים שתגלו, קנו מזגן מתקדם ותתחדשו.

רכישת מזגן
שירות לקוחות