חיפוש

משחקי שליטה: על אפליקציית Wi-Fi למזגן עם שליטה מרחוק

מזגן שליטה מרחוק

אחד התחומים המתפתחים ביותר בעולם הטכנולוגי כיום הוא "האינטרנט של הדברים" (IOT), המאפשר, בין השאר, הפעלה ושליטה מרחוק על פעולות בבית באמצעות החיבור לאינטרנט. אנחנו יכולים לשלוט מרחוק על מערכת ההשקיה האוטומטית בגינה, הפעלת הדוד החשמלי, התנעת הרכב בחניה, וכיום ניתן להגיע לשליטה מלאה בכל מערכות הבית במה שמכונה "בית חכם".

אחד השימושים הפופולריים ביותר בתחום "האינטרנט של הדברים" הוא שליטה מרחוק על המזגן באמצעות אפליקציות ייעודיות בסמארטפון. חלק מאפליקציות השליטה מרחוק מאפשרות אפילו  "ללמד" את המזגן להכיר את ההרגלים של דיירי הבית, "להבין" מה כל אחד מהם מעדיף ולספק לו את התנאים המועדפים עליו באופן אוטומטי.

אפליקציות שליטה מרחוק על מגוון סוגי המזגנים פועלות באמצעות חיבור מערכת הבקרה האלקטרונית של המזגן לענן באינטרנט באמצעות ה-WIFI הביתי. היא הופכת כל מזגן לחכם ומשרתת אותנו בשלושה מישורים: הפעלה, שליטה ושירות.

אפליקציית מזגן עם שליטה מרחוק מתאפשרת רק במזגנים המותאמים מראש לשליטה באמצעות WIFI. המשמעות היא שבכל מקום בו אנו נמצאים והסלולרי שלנו מחובר לאינטרנט, אנחנו יכולים לשלוט דרכו על המזגן בבית ולבצע מגוון רחב של פעולות כמו: הפעלה, כיבוי, קביעת טמפרטורה, כיוון עוצמת המאוורר, הגדרה של טיימר ועוד.
מה זה נותן לנו? נניח שאנחנו בדרך הביתה מהים ביום חם במיוחד. אנחנו מפעילים את המזגן באמצעות האפליקציה בסלולר ומגיעים לבית קריר ונעים במקום לבית חם וחנוק. תענוג.

אפליקציית השליטה מרחוק גם מאפשרת לנו "לדבר" עם המזגן מכל מקום בבית או מחוצה לו. אם יש לנו מזגן מיני מרכזי או אינוורטר אנחנו יכולים לשלוט על הטמפרטורה בכל חדר וחדר בנפרד  עם מזגני אינוורטר אנו יכולים אפילו לשלוט בתפוקות. את כל הפעולות האלו אנחנו מבצעים בלי לקום מהכיסא ואפילו בלי להיות בבית.

לאפליקציית השליטה מרחוק יש עוד יתרון חשוב: המזגן שלנו יכול להיות מחובר ישירות דרך הענן הדיגיטלי למוקד השירות שמנטר ובודק באופן אוטומטי את פעולת המזגן 24/7. במידה והמוקד הטכני מזהה בעיה או אפילו פוטנציאל לבעיה עתידית, הוא מעביר את המידע לצוות הטכני שיוצר איתנו קשר, מנחה אותנו מה לעשות כדי למנוע תקלה עתידית ובמקרה הצורך מתאם מועד קרוב להגעת טכנאי לתיקון התקלה. אין ספק שאפליקציית השליטה מרחוק מאפשרת לנו ליהנות משירות ותמיכה ברמה שלא ניתן היה לספק בעבר!

מגוון הפעולות אותן ניתן לבצע דרך האפליקציה הולך ומתרחב כל הזמן. כבר כיום ניתן להגדיר קבוצת מזגנים בהן ניתן לשלוט יחד, לבצע פעולות באמצעות פיקוד קולי, לתזמן הפעלת מזגן בתאריך ושעה עתידית כדי לתת מענה לשומרי שבת ועוד.

השמים, או יותר נכון הענן, הם הגבול. 

רכישת מזגן
שירות לקוחות