חיפוש

מילון מונחים: לפני שקונים מזגן חדש

מנועי מזגנים בחוץ

זהו. החלטתם איזה מזגן לקנות. רוצים להגיע מוכנים לרגע האמת? תלמדו כמה מונחים מרשימים שעד היום לא היכרתם. כך תדעו לשאול את השאלות הנכונות, להרשים גם את איש המכירות ומה שבטוח – תדעו בדיוק מה אתם צריכים ותרכשו את המזגן שהכי נכון והכי מתאים לכם.

איך תעשו את זה? קבלו מילון מונחים טכניים שיהפוך אתכם (כמעט) למומחים למזגנים... נו טוב, רק עד שתחליטו לצאת מהתחום. כלומר ברגע שביצעתם רכישה.

דירוג אנרגטי  (COP)

מציין את היחס בין תפוקת הקירור והחימום להספק החשמלי שהמזגן צורך, כלומר, המונח הזה מציין את האינדיקציה הטובה ביותר ליעילות המזגן. הדירוג האנרגטי נע בין האותיות A ל-G.

A הוא הדירוג האנרגטי הגבוה ביותר, כלומר מדובר במזגן יעיל וחסכוני מאוד בחשמל.

G הוא הדירוג האנרגטי הנמוך ביותר כלומר במזגן בעל יעילות נמוכה וצריכת חשמל גבוהה.

תפוקה  (BTU)

כמו שבמכוניות מודדים עוצמה בכוח סוס, כך במזגנים מודדים תפוקה ביחידות של BTU.

אם רוצים להשוות בין העוצמות של מזגנים שונים הרי שזה המדד הנכון ביותר לעשות זאת.

ככל שה-BTU גבוה יותר – כך תפוקת המזגן חזקה יותר.

את תפוקת החימום והקירור של המזגנים מציינים, בעצם, לפי יחידות של BTU לשעה (BTU/H). נתון זה מופיע בטבלת הנתונים של כל מזגן כך שניתן בקלות לדעת איזה מזגן חזק יותר.

כדי לוודא האם עוצמת המזגן העילי או מיני מרכזי אכן מתאימה לגודל החלל שאתם מתכננים למזג, קחו בחשבון כי כדי למזג מ"ר אחד נדרשים 650 BTU/H. עכשיו תעשו את החשבון.

מעבה  CONDENSER 

מעבה, או קונדנסר, הוא שמה המקצועי של היחידה החיצונית של המזגן – זו שתלויה על הקיר החיצוני או מותקנת על הגג ומחוברת דרך צנרת גז מבודדת וכבלי חשמל ופיקוד אל היחידה שבתוך הדירה.

בתוך המעבה נמצאים המדחס, מחליף החום הנקרא גם סוללת קירור, משאבת חום, מאוורר ועוד. כאשר המזגן בדירה מופעל במצב קירור המעבה יפלוט אויר חם אל מחוץ לבית, ולהיפך.

מדחס - COMPRESSOR

בתוך המעבה נמצא המדחס, שהוא בעצם מנוע שתפקידו לדחוס את הגז (חומר הקירור) ולהביא אותו מלחץ נמוך ללחץ גבוה על מנת לאפשר את פעולת מיזוג האוויר.

מאייד - EVAPORATOR

המאייד הוא בעצם היחידה הפנימית, זו שנמצאת בתוך הבית, על הקיר או על הריצפה. הוא שואב את האוויר מתוך החדר אל מחליף החום במעבה בחוץ, ומזרים אוויר ממוזג מהמעבה חזרה אל החדר.

זהו, עכשיו אתם יכולים לצאת לדרך ולרכוש מזגן חדש עם ידע ראשוני ומאוד נחוץ. בין אם תגיעו לנקודת המכירה שבחרתם, או לטלפון במוקד ההזמנות או באתר המכירות באינטרנט - תוכלו לעבור על נתוני המזגנים שתבחנו, לבחור את המזגן המתאים לכם ביותר, להבין - ולהתחדש. וגם כשהמתקין יגיע תוכלו להרשים אותו הרבה יותר מאשר רק להכין לו קפה טוב.

בהצלחה, מקצוענים שכמוכם.

רכישת מזגן
שירות לקוחות